2015. január 6., kedd

Karácsonyi dekor 2014

Fagyos-zúzmarás hangulatot képzeltem el, csipetnyi glamour-os csillogással. De mindez másodlagossá vált, amikor Sára lányom belekezdett kéthetes szobafogságába kicsivel az ünnepek előtt. Magával rántotta a testvérét is, így újabb célok fogalmazódtak meg, amik egyáltalán nem voltak kapcsolatban a dekorációval. De a gyerekek meggyógyultak, és a tervezett családi karácsony ismét megvalósulhatott. Idén már sütöttem-főztem, és mindenkinek készítettem ehető ajándékokat is. Nagy divatja van az ilyesminek, rengeteg receptet lehet találni, de nekem megvannak a kedvenc forrásaim. Igazán élvezetes volt összerakni őket, remélem elfogyasztani is. De ezekről a finomságokról még lesz szó egy külön bejegyzésben. Eljött a karácsony, betegség ment, ételek, ajándékok készültek, de a tervezett dekoráció és a rá fordítható idő sehol. Az idei ünnepi készülődés szinte egyetlen dekorációs beruházása három papír pompon volt a Karcsipapírtól , a tervezett hangulathoz illő színekben. Ezeket már "felborzoltam" korábban, a hálóban várakoztak felfüggesztve. Készítettem hozzá csomagolópapírból egy zászlósort is, hogy teljes legyen az összkép, és már mehettek is a fenyőfa mellé a nappaliba. A kandalló fölé kötöttem egy igazán hatalmas koszorút örökzöldekből. Egy darabig teljes természetességben pompázott, de miután szépen kiszikkadt, kapott egy csodás, ódon ezüst színű üveggömböt és egy kis zúzmarát. Sosem használtam műhavat eddig, mert nagyon távol áll tőlem, amit általában csinálnak vele. De elfogyott itthon az akrilspray és a helyi boltban csak ezt tudtam beszerezni. Kipróbálva kiderült, hogy varászlatos és természetes hatású dekoráció készíthető vele. Így az újonnan kötöttt nagyméretű koszorúkat is ezzel fújtam be, nagyon vékony rétegben. És ezzel le is járt az időm.

A képen a lányom látható, újdonsült babáját szorongatva a nagy családi karácsony reggelén. Léna babát az angyalka saját kezűleg készítette, és hozott hozzá egy babaszobát is. De erről lesz még szó később.


Íme az óriáskoszorú a kandalló falán.


Dekoráció a konyha-étkezőben szarvassal, ágakkal, koszorúkkal és zúzmarás ódon csillogással.



A nagyméretű lerakóasztal az ünnep alatt roskadásig telt süteményekkel, ahogy mindenki elhelyezte rajta a sajátját. A képeken pár nappal később látható, az asztalról leszedett porcelántányérokkal, kristálypoharakkal, ezüstös, illatos rozmaringágas dekorációval.



Fátyolos fényjáték a konyha egyik ablakán. A hópelyheket tavaly kaptuk az unokatestvérektől, a városkás árnykép idén készült hozzá.



A bejárathoz beköltözésünk óta még nem volt időm hozzányúlni, így a maga kopottas valójában igazi vintage hangulatkeltő. A dekoráció is ehhez igazodik. A tavalyi textil szívek közül a piros kockás darabok most itt díszítenek, szalagokkal kiegészítve, természetesen szintén ágakon. Miután elfogytak a fényei, az adventi koszorú is ide került, nagyméretű tömbgyertyával a közepén.



Pár nappal karácsony után arra ébredtünk, hogy beköszöntött hozzánk a tél. A lányom szerint ugyanis ez az évszak kizárólag hótakaróval együtt létezhet. Mentünk is pár kört a bobbal, pizsamára húzott síoverálban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése